# | Title | Year | Place | Materials | Measurements | Practice / Format | Together With | Keywords | Weblinks |
39 | VIER FARBEN (MAGENTA, GINSTER, BLAUVIOLETT, MÄRCHENGRÜN) FOUR COLORS (MAGENTA, GORSE, BLUE-VIOLET, FAIRY-TALE GREEN) | 2013 | Senatsaal HfBK Dresden | Ink and Paper | 10,34 x 5,4 m | site-specific installation | imginantion is a practice, to open a wall, to let all parts take part |
VIER FARBEN (MAGENTA, GINSTER, BLAUVIOLETT, MÄRCHENGRÜN ) is my diploma work at HfBK Dresden.An attempt to open up the wall in a large format through imagination and the active engagement of the wall itself – the role of white zones in this process is just as important as that of colored surfaces.
VIER FARBEN (MAGENTA, GINSTER, BLAUVIOLETT, MÄRCHENGRÜN ) ist meine Diplomarbeit an der HfBK Dresden. Ein Versuch großformatig durch Imagination und den aktiven Einbezug der Wand, diese zu öffnen – der Einbezug der Weißräume spielt in diesem Verfahren eine ebenso große Rolle wie die der farbigen Flächen.
# | Title | Year | Place |
39 | VIER FARBEN (MAGENTA, GINSTER, BLAUVIOLETT, MÄRCHENGRÜN) FOUR COLORS (MAGENTA, GORSE, BLUE-VIOLET, FAIRY-TALE GREEN) | 2013 | Senatsaal HfBK Dresden |
Materials | Measurements |
Ink and Paper | 10,34 x 5,4 m |
Practice / Format | Together With |
site-specific installation |
Keywords | Weblinks |
imginantion is a practice, to open a wall, to let all parts take part |
VIER FARBEN (MAGENTA, GINSTER, BLAUVIOLETT, MÄRCHENGRÜN ) is my diploma work at HfBK Dresden.An attempt to open up the wall in a large format through imagination and the active engagement of the wall itself – the role of white zones in this process is just as important as that of colored surfaces.
VIER FARBEN (MAGENTA, GINSTER, BLAUVIOLETT, MÄRCHENGRÜN ) ist meine Diplomarbeit an der HfBK Dresden. Ein Versuch großformatig durch Imagination und den aktiven Einbezug der Wand, diese zu öffnen – der Einbezug der Weißräume spielt in diesem Verfahren eine ebenso große Rolle wie die der farbigen Flächen.